Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Splittrat skolarbete

Annons

Vad har vi föräldrar för rättigheter när det gäller barnens skolgång? Jag blir förvånad att skolan river upp en grupp för att blanda med en annan bara för att det finns många behovsbarn i den andra.

Det bästa vore att ha alla behovsbarn i en grupp, där de kan få den bästa hjälpen och inte som nu utsprida ut behovsbarnen på alla grupper. Grupperna ska dessutom delas upp i mindre grupper. Vari ligger då logiken att dela från första början?

Då blir det en massa spring mellan olika klassrum och en massa förvirring både mellan lärare och elever! Kan lärarna ha koll på vilka som ska vara där? Kan eleverna ha koll?

De är trots allt bara sju år då när detta kaos börjar. Nej, nu får det vara nog! Eleverna behöver stöd och hjälp, inte förvirring. De ska sitta i en grupp och lära sig av en lärare, inte som det nu är tänkt av sex lärare.

Eleverna är små personer som behöver vägledning i livet. Sätt in resurserna i en grupp, förslagsvis behovsgruppen, inte i två grupper då det bara skapar förvirring!

Det är nu skolan har chansen att lära dem något. En lärare, en metod att lära in! Behövs hjälp med talpedagog, eller språkiga problem så ska det finnas att ta till utöver de lärare som hjälper till i behovsgruppen.

”John Dowe”, Fagersta

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel
Annons
Annons