Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Centrala

Insändare
Insändare: Orimligt att Handelsbanken skapar B-lag

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Handelsbanken stänger sitt kontor i Norberg.

Bild: Emma Larsson

Annons

Handelsbankens kunder i Norberg har fått besked från banken att kontoret i Norberg upphör den 1 november. Norbergarna erbjuds att följa med till bankens kontor i Fagersta. I ett brev blir vi informerade att det tyvärr inte finns några bankfack att hyra i Fagersta för de kunder som förlorar sitt kontor i Norberg.

Annons

Annons

Är det etiskt rimligt att ett ledande svenskt företag behandlar sina kunder på detta sätt? Att dela in kunderna i ett A- och ett B-lag är naturligtvis helt orimligt. Tänk dig att de rika skulle ha en egen snabbkassa på Ica, att man skulle vägras vård för att man bor på fel ort, eller att lärare skulle strunta i att hjälpa elever med en viss bakgrund. Det är naturligtvis helt orimligt. Kränkningar/särbehandling är inte acceptabla på något område i samhället och detta gäller förstås också för mäktiga Handelsbanken.

Ledningen i Fagersta och Norberg har uppenbarligen rättat in sig i ledet och tycker det är helt okej att norbergarna blir utan bankfack. Denna händelse visar bara vad som händer när det inte finns tillräcklig konkurrens i en bransch. Företaget slutar att lyssna på kunden.

Sista halmstrået är nog att budskapet från irriterade norbergare tränger upp till Handelsbankens toppskikt i Stockholm. Min tro och förhoppning är att det på den nivån fortfarande finns sunt förnuft och därmed insikt i betydelsen av att lyssna på alla kunder och inte enbart på A-laget.

Mössan i handen

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan
Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy