Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fellevererad post i brevlådan dagligen

Att få fellevererad post tillhör vardagen. Varje dag får Liban Abdi och Iman Mohamed brev som ska till någon annan.

Annons
Liban Abdi och Iman Mohamed är trötta på felutdelad post. De berättar att posten flera gånger i veckan hamnar i fel brevinkast och de är oroliga för att missa viktiga meddelanden.

Varje vardag delas post ut i Fagerstas alla brevlådor och brevinkast av antingen Posten eller Bring citymail. Varje vardag är också Liban Abdi orolig för att hans post ska hamna på villovägar.

– Jag flyttade till Fagersta 2010 och har fått fel post hela tiden. Det är post till personer i samma hus eller från de andra husen på Hantverksvägen. Min egen post hamnar också ofta fel, berättar Liban.

På Hantverksvägen finns sammanlagt 17 lägenhetshus och Liban har fått post från de flesta av dem.

– Jag vet att det är många andra som också har samma problem på Hantverksvägen. Jag tror att det kan bero på att det är många som har utländska namn där och att det kanske är svårare för de som delar ut posten då.

– Det är viktiga brev från Migrationsverket, Försäkringskassan och liknande. Tänk om man missar en tid eller annat, det här är viktiga saker, säger Liban Abdi.

Någon förklaring till fellevereringen av posten har inte Bring citymail.

– Vi har inte fått några registrerade mottagarärenden på adressen sedan 2011. Det är viktigt att mottagaren återkopplar till oss via vår mottagarservice om det blir fel i utdelningen, säger Adam Leth, informationsansvarig på Bring citymail.

Posten delar också ut i området och beklagar det inträffade.

– Jag har pratat med vår produktionschef och han har påmint alla brevbärare om att se till så att det är rätt namn på brevet och brevlådan. Vi beklagar och kommer såklart att prata med vår personal igen, säger Birgitta Korsvald, utvecklingschef på Posten i Bergslagen.

Mer läsning

Annons