Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Landstinget startar nytt kontaktcenter

För att kunna uppnå ambitionen av att tillgängligt landsting öppnar nu Västmanlands landsting upp för att man ska kunna ringa in och få svar på de enklare frågorna.

Annons

Den 2 september startade landstingets nya kontaktcenter. Till det kan länets invånare ringa in och få hjälp med frågor om till exempel vårdgaranti, inlagda patienter och hur man hittar på sjukhusen.

- Det nya kontaktcentrumet går i linje med ambitionerna kring att vara tillgängligt landsting. Vi vill att länets invånare på ett enklare och snabbare sätt ska få svar på vanliga frågor. säger kommunikationsdirektör Eva Lindahl.

Enligt henne handlar det samtidigt om att avlasta till exempel vårdpersonalen med de lättare frågorna. Landstinget har inte anställt någon ny personal till kontaktcentrumet utan det är tänkt att skötas med befintliga resurser.

Kontaktcenter kommer att ha öppet vardagar mellan klockan 8-16. Utanför öppettiderna finns en telefonist tillgänglig som ska slussa invånarna till rätt instans inom landstingets verksamheter.

Mer läsning

Annons