Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tummen upp för ny helg

Icahandlaren i Söderbärke Johan Högdahl gillar att marknadsföra sin butik på ett lite udda vis. Nu senast slår han ett slag för att förlänga fars dag rejält.
– Det är kul med det lite oväntade, säger Johan Högdahl.

Annons
Mattias Westlund jobbar i Bärkehallen i Söderbärke. Han uppskattar sin chefs förslag att förlänga fars dag till tre dagar lång festlighet.

Att företag använder sig av Facebook för sin marknadsföring är inget ovanligt.

Men det gäller att göra något oväntat för att synas i den digitala världen.

Som Johan Högdahl gjort. Både utanför butiken och på Facebook torgför han, med glimten i ögat, sedan i tisdags sin idé om att låta fars dag bli en riktig långhelg.

På Facebook är responsen stor. På torsdagseftermiddag hade över 3 000 personer gillat initiativet med extra helg under hösten. Butikens tidigare gilla-rekord låg någonstans runt 400. Rena rekordslakten med andra ord.

Över 6 000 delningar hade gjorts i går.

De anställda i butiken är förstås vana vid sin chefs påhitt och gillar naturligtvis att det händer lite oväntade saker.

– Har vi på Facebook att vi säljer, exempelvis fläskkotletter för en krona styck, är det kanske en som gillar det. Och nu är det jättemånga, säger Mattias Westlund som jobbar i butiken.

Återstår att se om Högdahl återkommer med ett förslag om att förlänga vårens mors dag också. Men det är väl troligt att den påhittige Ica-handlaren gärna slår ett slag för den helgförändringen också.

Mer läsning

Annons