Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Västeråsare tog storslam i Ung Företagsamhet

För första gången någonsin är Västmanland svenska mästare i Ung Företagsamhet. Merch Sweden UF från Västmanland tog storslam och kan nu titulera sig ”Svenska mästare i Ung Företagsamhet” och kommer att representera Sverige i europeiska mästerskapen i Belgrad i juli.

Annons
Merch Sweden UF från Grillska gymnasietFoto: Privat

”Att vinna regionalt var stort men att vinna SM är helt crazy. Men vi är inte nöjda, vi ska utveckla vårt företag ytterligare för vi åker till EM för att vinna EM-guld, säger Fredrik Rinaldo och Mickel Wallentin från Merch Sweden UF självsäkert.

Merch Sweden UF från Grillska gymnasiet i Västerås vann det mest prestigefyllda priset av alla ”Årets UF-företag i Sverige” och även ”Årets Vara”.

UF-företaget, som består av Fredrik Rinaldo och Mickel Wallentin från Västerås, och är återförsäljare av exklusiva och limiterade kläder, skor och streetwear-produkter.

De säljer och köper produkterna i Sverige genom Facebook-grupper, Instagram-profiler och hemsidor.

”Vi har under detta läsår krossat rekord efter rekord och att vinna ”Årets UF-företag Sverige” och åka till Belgrad för EM är pricken över i:et, helt fantastiskt. Konkurrensen var stenhård men stödet från SM-truppen, kontoret, lärarna, näringslivet och SM-bussen har varit överväldigande. Utöver guld i ”Årets UF-företag” vann även Merch Sweden UF guld i ”Årets Vara” och vi tog även hedrade andra platser i tävlingarna ”Årets Lärare Sverige” samt ”Årets Tillväxtföretag”, helt enkelt en magisk kväll där Västmanland skrev in sig i historieböckerna, säger Johan Eliases, regionchef på Ung Företagsamhet i Västmanland.

Motiveringen till segern löd:

”Med ett målinriktat fokus och stor affärsmässighet har detta UF-företag visat prov på lyhördhet för sina kunder. De har utvecklat sin affär genom att bygga image och resultat. Entreprenörerna har vänt på motgångar och visat prov på stor entusiasm och hög kreativitet. De har paketerat sin produkt mot sin nischade målgrupp och byggt en imponerande kundbas. Företaget har en välutvecklad plan för att ta sin verksamhet vidare till nästa nivå.”

Mer läsning

Annons