Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svar efter en månad

Annons

Jag har läst en del insändare om vårdcentralen i Norberg och måste bidra med en händelse som jag tycker blir mest lite smått pinsam för de ansvariga...

Den 6 februari skickade jag via ”Mina vårdkontakter” en önskan om att få en del mediciner utskrivna.

Jag har fått höra mer än en gång när jag besökt vårdcentralen för att få hjälp med detta att jag ska använda mig av mina vårdkontakter eller ringa för att få hjälp med detta.

Ett problem för mig är att jag inte alltid har pengar på min mobil till att ringa och inte heller har någon dator hemma. Jag är nog inte den enda med det problemet...

Hur som helst så skickade jag denna gång ett meddelande via Mina vårdkontakter för att få hjälp då min ena medicin var helt slut och jag var i akut behov av den.

Jag skickade alltså meddelandet den 6 februari och den 7 februari fanns medicinerna på apoteket. Snabb och fin service tyckte jag!

Döm sedan om min förvåning när det mer än en månad senare plingade till i min mobil att jag fått svar från Mina vårdkontakter.

Eftersom jag funderade vad detta gällde så har jag nu kontrollerat och blev då ännu mer förvånad. Jag har fått svar och i det står följande;

”Funktionen med recept via Mina vårdkontakter finns inte längre. Ring till oss i stället.”

Hm, hur mycket koll har de egentligen?

Och den stora frågan – ska det verkligen ta över en månad att få ett svar på en fråga som dessutom inte är aktuellt att svara på längre?

Nej, nu är det nog dags att flytta över till en vårdcentral på andra sidan länsgränsen känns det som.

Ms, Norberg

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Mer läsning

Annons