Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Trött på SJ:s alla ursäkter

Annons

Jag vill framföra att det är oacceptabelt att SJ ställer in, ersätter med buss och har ständigt försenade tåg varje dag. Jag pendlar dagligen på era tåg i Västmanland och Örebro län men överväger starkt att sluta då tåget aldrig går i tid.

Vad har ni för åtgärdsplan? Utreder ni varför tågen inte går? Tågen är en viktig faktor för företagen på orter som till exempel Skinnskatteberg och Fagersta. Goda kommunikationer till storstäder är en viktig del i upprätthållandet av god kompetens inom företagen. Vi sysselsätter cirka 450 personer och det är otroligt viktigt för oss att tågen går i tid. Vi är flera personer som måste hämta våra barn på förskola/skola och vi är beroende av att tågen ska gå.

Vi accepterar inte era ursäkter längre. Det kan inte vara ”bladhalka”, tågmöte, fallen elledning, personalbrist, fordonsfel, signalfel, tågmöte, bränder och så vidare varje dag. Ni lyssnar inte på er egen personal som ger er feedback på hur ni kan förbättra er. När vi resenärer ringer till er kundtjänst hänvisar ni till Trafikverket.

Det är er vi åker med, det är er vi köper våra biljetter hos. Ni har vunnit upphandlingen där ni anger att ni ska vara punktliga.

Tåget är försenat minst fem minuter varje dag om det inte är inställt. Vad är det att vara punktlig? Ni sätter inte heller in ersättningsbussar i varje fall tåget blir inställt. Logistiken är under all kritik. När Tågkompaniet körde tågen gick de felfritt. Vad är problemet?

L.B

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons