Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tydligen är Fagersta oviktigt

Annons

Svar till Jonas Skovgaard (10 oktober). Det är glädjande att SJ:s straffavgift, som gäller i andra regioner, tydligen inte kommer omfatta Bergslagen. Att låta biljetterna ombord vara dyrare än digitala kan dock ses som en indirekt straffavgift som drabbar de 20 procent av SJ:s resenärer som inte köper biljetter digitalt.

Skovgaard skriver att biljettautomater kommer finnas på de större stationerna och att man kan köpa biljetter via SJ:s många ombud. Vilka av dessa ombud har SJ i Fagersta?

Det är uppenbart att SJ inte prioriterar tillgänglighet på mindre orter. Hur kan man annars motivera att man tar bort den enda biljettautomaten som finns på en station som saknar ombud, samtidigt som de större stationerna både har biljettautomater och ombud på stationen (till exempel Pressbyrån-butiker)? Eftersom järnvägen numera är privatiserad och även statligt ägda SJ tvingas förhålla sig till marknaden är det dock inte konstigt att mindre lönsamma orter, som Fagersta, bortprioriteras.

Astrid Hilmarsson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons