Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Facebook får följa med på resan

Svenskarna är bland de ivrigaste i Europa på att uppdatera sociala medier även under semesterresan.

Annons
Svenskarna delar gärna sina semesterupplevelser på Facebook och Instagram.

57 procent av svenskarna laddar upp texter, bilder och filmer på Facebook och Instagram under semesterresan.

Det visar en ny undersökning som resesöksajten Momondo har gjort. Analysen har genomförts på över 1 000 intervjupersoner i åldrarna 18-65 år.

Enligt undersökningen är det personer mellan 18 och 35 år som har svårast att logga ut på semestern. Dessutom är kvinnor mer aktiva än män. 68 procent av kvinnorna använder Facebook och Instagram på resan, men bara 47 procent av männen.

Mer aktiva än danskarna

Det framgår också att svenskarna är mer aktiva än till exempel danskarna, där 60 procent låter bli att logga in på semestern.

De flesta av dem som använder sociala medier på resan gör en uppdatering varannan till var fjärde dag.

Hanteringen av semesterbilderna efter resan har också förändrats. Nu är det bara 17 procent som printar ut bilder och sätter dem i fotoalbum. 23 procent laddar upp semesterbilderna på sociala medier även efter att de kommit hem från resan. 

Mer läsning

Annons