Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hyresgäst missnöjd med NVK:s informationstäff – fick inte svar på frågor

NVK:s hyresgäster har fått möjlighet att ställa frågor kring det nya bytet av tv-leverantör på olika informationsträffar som arrangerats av NVK.

Annons

Hittills har fyra informationsträffar hållits, två i Fagersta och två i Norberg. Ytterligare två stycken, en i varje kommun, planeras. På mötena finns representanter från NVK och Telia.

Hyresgästen Thomas Malmberg som Fagersta-Posten tidigare skrivit om var på ett av mötena och berättar att hyresgästerna fick allmän information men inte svar på direkta frågor.

Thomas Malmberg, Fagersta, är arg på NVK pga dålig information om tv-leverantör.

Läs mer: NVK: Vi vill kunna erbjuda modern tv

–Jag ställde frågor om hur det blir med bland annat dubbeldebitering för dem som redan har ett avtal med Com Hem.

Han berättar att svaret han fick på sina frågor från Telias representant var "Det tar vi efter mötet". Thomas Malmberg menar att han inte fick några svar eftersom personen snabbt försvann efter mötet.

Mikael Karlsson, tf fastighetschef på NVK, tycker det är tråkigt om någon hyresgäst inte fått svar på sina frågor.

–Är det så att det fortfarande finns frågor utöver den information som vi ger, då är det bra om hyresgästen kontaktar oss så kan vi svara eller hänvisa frågan vidare, säger Mikael Karlsson.

Läs mer: Bredbandsskugga slår mot byarna

Han berättar att NVK har informerat om att det inte kommer att ske någon dubbeldebitering. Com Hem skickar automatiskt ut uppsägningarna och Com Hems avtal går ut sista januari. I en tidigare artikel i Fagersta-Posten sa NVK att de vill erbjuda hyresgästerna en modern anslutning.

–Jag har ju fått in Telias tv och det är ju inte bättre än vad Com Hem kan erbjuda, snarare sämre. De kör ju över folk, säger Thomas Malmberg.

Mikael Karlsson berättar att precis som tidigare kommer hyresgästen att få ett utbud av tv-kanaler som ingår i hyran, men bredbandet får kunden stå för själv.

Mer läsning

Annons