Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Inbrottet gav en oväntad effekt på sociala medier

Bengt Holm, företagets vd, spred nyheten om inbrottet på Viksbergs gård på sociala medier. Det har skapat en veritabel viral snöbollseffekt.

Annons
Här tog sig tjuvarna in, genom att klippa upp stängslet utanför Bengt Holms lokaler vid Södra porten i Fagersta.

Tidningen berättade förra måndagen om att Viksbergs gård har drabbats av ett inbrott. Enligt Bengt Holm är stöldgodset värt mellan 100 000 och 200 000 kronor.

Han har i flera inlägg uppmärksammat inbrottet på Facebook, via företagets egen sida.

De inläggen har fått en mycket stor viral spridning.

Totalt hade inläggen som handlar om inbrottet 830 000 visningar på fredagskvällen.

– Det här har fått en uppmärksamhet som jag inte hade en tanke på att det kunde få, säger Bengt Holm.

Inbrottet är ett hårt slag mot hans företag. Trots försäkringar så innebär det självriskkostnader och Holm har också den senaste veckan investerat i ny övervakningsutrustning.

Men inbrottsinläggens succé på Facebook har samtidigt fört något gott med sig:

– Telefonen har gått varm med nya kunder över hela Sverige, säger Bengt Holm och fortsätter:

– Det var inte meningen att det skulle bli en sådan här formidabel marknadsföringssuccé.

Än så länge finns det ingen misstänkt för brottet. Det har kommit in flera tips tack vare inläggen på Facebook.

Mer läsning

Annons